2021-11-04
Under våren 2022 gör Lycksele Airport en omfattande uppdatering av sin visuella identitet. Ny logotyp, nya färger, former och typsnitt och en stor uppdatering av webbplats och sociala medier hör till förändringarna. De färger som används i den grafiska profilen har valts ut med norrskenet som inspiration.
– Vår nya grafiska profil som är framtagen i samarbete med kommunikationsbyrån Henson i Västerbotten, passar väl in i tiden och återspeglar på ett bra sätt vår flygplatsverksamhet och den framåtanda som finns här i Lycksele och i Norrland, säger VD/Verksamhetsansvarig Josef Khan.
Förändringen omfattar även resebyrån Enter Lapland, som får ny logotyp och grafisk profil. I samband med införandet av den nya grafiska profilen, byter även flygplatsbolaget namn till Lycksele Airport AB. Flygplatsen använder sedan tidigare handelsnamnet Lycksele Airport, där målsättningen nu är att vi på ett tydligare och mer konsekvent sätt skall förmedla vilka vi är.
Införandet av den nya grafiska profilen påbörjades under hösten 2021 och beräknas vara klar under våren 2022.
Ny logotyp för Lycksele Airport
Ny logotyp för Enter Lapland